Platforma VR TierOne, czyli przełomowa technologia terapii
Tak to się zaczęło...
“Cześć Tomek, jest pomysł na grę w wirtualnej rzeczywistości. Relaksacyjną, opartą na idei mandali, które znane są z praktyk mnichów buddyjskich. Chcemy pomóc ludziom, którzy żyją w dużym stresie. Mamy w zespole świetnego inżyniera od VR i systemów komputerowych. Wiemy z praktyki zaprzyjaźnionej psychoterapeutki, że mandala i kolorowanie symboli pozwalają pacjentom odnaleźć spokój. Potrzebujemy kasy, żeby coś z tym zrobić. Co radzisz?”
Mniej więcej z takim pytaniem zwrócił się do mnie Paweł w 2015 r. Tak rozpoczęła się nasza wspólna przygoda, która z pomysłu na grę komputerową przepoczwarzyła się w ideę zmieniania szpitalnej rzeczywistości tysięcy pacjentów, wracających do zdrowia po ciężkich chorobach i urazach. Przygoda trwa do dziś - stworzyliśmy razem VR TierOne - innowacyjne rozwiązanie, które sprzedaje się coraz lepiej i już teraz pomogło tysiącom pacjentów.
Jesteś ciekaw jak do tego doszło?
W liczbach
- 1,3 mln PLN
dotacji na badania + 3 mln wkładu własnego na rozwój produktu
- 8 badań
naukowych potwierdzających skuteczność VR TierOne
- 120
punktów Impact Factor przyznanych za publikacje naukowe
- 80
przebadanych pacjentów w pilotażu i 3000 w dalszych etapach projektu
- 37%
poprawa wskaźników zdrowia psychicznego pacjentów
- 60 000+
godzin pracy interdyscyplinarnego,
12-osobowego zespołu
Wyzwanie
Stworzenie przełomowego produktu w całkiem nowym obszarze terapii to nie wyzwanie… To szereg wyzwań na polu medycznym, psychologicznym, finansowym, organizacyjnym, biznesowym i współpracy międzyludzkiej. Wirtualna rzeczywistość + rehabilitacja + psychoterapia. Jak je połączyć, aby powstało coś, co pomaga i jednocześnie pozwala zrobić dobry biznes? Stanęliśmy przed wieloma, poważnymi wyzwaniami.
Po pierwsze - zespół. Kto musi się w nim znaleźć, żeby stworzyć technologię VR, która będzie wspierać pacjentów w najtrudniejszym momentach ich życia? Jakich specjalizacji, wiedzy i kompetencji potrzebujemy?
Po drugie - produkt. “Jak to ma działać?”. Po czym poznamy, że nasze rozwiązanie faktycznie pomaga? Czego się wystrzegać, aby tworzyć je w zgodzie z dewizą „po pierwsze nie szkodzić”?
Po trzecie - biznes. Jak produkt… wyprodukować? Jak i komu go sprzedawać? I skąd na to wszystko wziąć pieniądze?
Tak wiele pytań, a póki co - kartka pusta... Na szczęście Paweł, który wziął stery projektu w ręce, ma dar budowania zespołu i potrafi dać mu swobodę działania. Reszta to magia, która doprowadziła do powstania przełomowych rozwiązań!
Rozwiązanie
Doradziłem Pawłowi mniej więcej takimi słowami: “Potrzebujemy czegoś na bardzo wysokim poziomie zaawansowania ze wsparciem tandemu nauki i technologii. Ponadto, klucz do sukcesu to świetny zespół i model biznesowy.” Jakże byłem zaskoczony, gdy po dwóch dniach dał nam znać: “Mam to!”.
Paweł zorganizował zespół, w którym była Pani Profesor łącząca specjalizację w fizjoterapii i psychoterapii, programista i inżynier VR oraz my, jako zespół biznesowo-dotacyjny. Rozpoczęliśmy wspólnie pracę nad koncepcją produkcji, modelem biznesowym oraz pierwsze eksperymenty nakierowane na weryfikację głównych hipotez i ryzyk. Po jakimś czasie byliśmy gotowi, żeby złożyć wniosek do programu dotacyjnego NCBiR GameIn.
Opracowaliśmy wspólnie koncepcję, ubraliśmy ją we wniosek i wysłaliśmy do oceny komisji, w której byli eksperci z całej Europy. Trwało to wszystko bardzo długo, ale dzielnie broniliśmy projektu na panelu eksperckim i przedstawiliśmy szereg dodatkowych wyjaśnień…
I ostatecznie… dostaliśmy dotację!
Dzięki niej mogliśmy zacząć przemieniać koncepcję w rzeczywistość. Piszę “mogliśmy”, bo dołączyłem do zespołu i dołożyłem swoją biznesową cegiełkę do tego działa. Razem z naukowcami, psychologami, inżynierami, lekarzami, fizjoterapeutami i oczywiście właścicielami firmy, którzy stworzyli miejsce i warunki finansowe, by to wszystko mogło się wydarzyć.
Korzyści, które uzyskał klient
- Innowacja w praktyce
Możliwość zbudowania interdyscyplinarnego zespołu, który opracował nową formę terapii.
- Zespół ekspertów
Zgromadzenie doskonałych specjalistów z zakresu psychoterapii, fizjoterapii, medycyny, muzykoterapii i technologii w jednym projekcie i stworzenie im warunków do kreatywnej pracy.
- Szybsze wyjście na rynek
Przyspieszenie prac, które bez dotacji trwałyby zdecydowanie wolniej, bardziej budżetowo i mniej innowacyjnie.
- Pionierskie rozwiązanie
W rezultacie powstał pierwszy na świecie system, który zawiera wbudowany program psychoterapii dla pacjentów po udarach mózgu!
Podsumowanie
VR TierOne to technologia, która całkowicie zmienia sposób pracy z pacjentami. Wpływa na proces leczenia, pracę psychologów i lekarzy w szpitalach oraz wdrażanie użytkowników końcowych. Zwraca też uwagę na istotne kwestie zdrowia psychicznego pacjentów i jego wpływ na szybkość leczenia.
Dzięki dotacji i wspólnej pracy nad koncepcją projektu powstał produkt, który może być łatwo wprowadzony do szpitali i oddziałów rehabilitacji. Wymagało to jednocześnie wieloletniej pracy nad świadomością odbiorców, szczególnie tych decydujących o finansach i zakupach – w ministerstwie, w wydziałach zdrowia, z dyrektorami ośrodków leczniczych.
Ale udało się! Sprzedaż VR TierOne rośnie. Dziś już nie trzeba nikomu tłumaczyć, jak zdrowie psychiczne wpływa na pacjenta. To bardzo cieszy i dodaje skrzydeł. A pieniądze z funduszy na badania i rozwój stworzyły sprzyjające warunki, żeby projekt zrealizować “z rozmachem” - na najwyższym poziomie merytorycznym i technicznym. Cieszymy się, że mogliśmy dołożyć do tego rękę, pomagając w opracowaniu koncepcji i pozyskaniu finansowania!
Siła odnawialnych źródeł energii i termomodernizacji
Nasza przygoda z firmą Magit rozpoczęła się w roku 2007. Od tego czasu wspólnie zrealizowaliśmy już kilka projektów inwestycyjnych i rozwojowych. W przypadku tych pierwszych naszą rolą jest pozyskanie dotacji...
Zyskaj towarzysza biznesowej podróży
Podziel się z nami swoimi pomysłami lub wyzwaniami. Z chęcią porozmawiamy i razem poszukamy dobrych rozwiązań.
Umów spotkanie